“We hebben echt een fantastische beurs gehad”, zegt THR’s Coen van Esser. Tijdens drie beursdagen ontving de groothandel bijna 1.500 klanten, ongeveer de helft meer dan in 2014.

 

Van Esser: “Reacties zijn heel positief, er is echt behoefte aan een platform om elkaar te ontmoeten en in een ontspannen sfeer kennis te nemen van de nieuwste ontwikkelingen in het productenaanbod.” Op dat vlak toonde THR samen met 90 leveranciers voldoende aanbod. Naast de A-merken van leveranciers stonden ook THR’s eigen merken als Hendrik Jan, Skandia, Elma, QlinQ, Elektrofix en Stryp in de belangstelling en vertelde het bedrijf over de eigen webshop en de bestelapp.

Performance op orde
Van Esser: “We merken dat klanten tevreden zijn over onze performance. Vorig jaar kregen we terecht ook wel kritische kanttekeningen, nu presteren we met een uitlevering van 97% goed en klanten beamen dat. De bestelapp maakt het gemakkelijk om regulier assortiment op een eenvoudige manier te bestellen. Daarnaast maakt de webshop het voor ondernemers eenvoudig om hun winkel virtueel uit te breiden. Bestel eenvoudig online bij ons en je hebt het snel in je winkel. Of wij kunnen het zelfs via dropshipment bij de klant van de winkel aan huis bezorgen. We zien bijvoorbeeld dat veel ondernemers regulier via EDI bestellen, maar via de webshop klanten heel goed kunnen helpen met producten die ze niet standaard in de schappen hebben.” Deze nieuwe ontwikkelingen trokken dan ook behoorlijke belangstelling van de bezoekers, net zoals de uitreiking van de prijzen voor de beste winkels van 2015 dat deden. Van Esser: “Goed om te zien dat ondernemers dat zo waarderen en fijn dat wij Rinnovatief een platform konden bieden voor deze uitreiking.”