Omvangrijke sanitaircategorie blijft interessante omzetgroep

Omvangrijke sanitaircategorie blijft interessante omzetgroep

Een badkamer verbouwen. Dat is nogal een ding. Zeker ook voor de bouwmarkt, die benodigde klusproducten en sanitair veelal niet als totaalklus presenteert, maar over de verschillende afdelingen heeft gerangschikt. Hoe zorg je ervoor dat de shopper met de juiste tegels, voegmiddelen, leidingwerk, koppelingen en kranen in aanraking komt? En hoe zorg je ervoor dat hij bij zijn keuze niks vergeet?

Eerst maar eens de markt zelf. De branche heeft niet te klagen over aandacht. Dat wil zeggen: van onderzoeksbureaus. Wie het net afspeurt naar ontwikkelingen aan het sanitairfront komt terecht in een doolhof van cijfers, waarvan een deel openbaar toegankelijk is en waarvan een deel achter een betaalmuur is weggeborgen. Eén van de partijen die zich al jaar en dag druk maakt om trends en cijfers van deze categorie is USP Marketing Consultancy, die via de eigen Sanitair Monitor elk halfjaar de volledige sanitairmarkt in kaart brengt.

20% voor bouwmarkren
In één van de laatste openbare edities wordt de

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief