Met alle grote retailers uit de doehetzelf-sector blikte MIX vooruit op 2024. Hoe kijken ze bij Nicovij naar dit lopende jaar?
‘Positief behoudend’ is ook Nicovij over het nieuwe jaar. Directeur Willie Dekens: “Ik heb natuurlijk de wijsheid niet in pacht, maar ik denk dat onze economie veerkrachtig is en verwacht dat 2024 nog een matig jaar blijft maar dat we daarna wel weer gaan groeien. Het is vervelend dat we afhankelijk zijn van de bouw, die daalt met 2 tot 3% en zelfs met 6 tot 7% voor de woningbouw. Nu hebben wij vooral kleinere bouwers als klant en die blijven wel ‘aan de gang’.” Voor de consumentenmarkt is Dekens ook niet ‘per se pessimistisch’. “De consumentenmarkt is doorgaans minder schommelend dan de B2B-business.”
Zie ook de previews van
- Markus Pieters van Bauhaus: 'meer uit 2024 halen'
- Evert de Goede van Hornbach: 2024 'best goed'
- Miriam de Bruin van Hubo: '2024 blijft lastig'
- Joost de Beijer van Intergamma" 'groeiende markt'
- Hans Hortensius van KlusWijs: 'hogere omzet én hogere kosten'
- Corine Duchenne van Praxis: 'met beter tuinseizoen in de plus'
- Willie Dekens van Nicovij: 'matig 2024'
- Mark Brouwer van Comafin: 'P van Promotie steeds belangrijker'
- Rob van Prooijen van Concepts&Companies: 'wij kijken anders naar de markt'