Welke klant kiest voor welke retailer?
In Nederland zijn ruim 1.000 bouwmarkt vestigingen. Daarmee is de markt behoorlijk verzadigd, wat onderscheidend vermogen van belang maakt. Elke retail-formule heeft wel een idee waarmee zij zich willen onderscheiden en richt hun vestigingen daarop in. De vragen hierbij zijn natuurlijk of de consument de ideeën en de positionering van de retailer ziet en zijn of haar voorkeur voor aankoopplaats daarop aanpast. USP Marketing Consultancy heeft meer dan 1000 consumenten gevraagd naar welke bouwmarkten zij gaan en hoe zij de vijf grote dhz-retailers (Gamma, Karwei, Praxis, Formido &
Hornbach) beoordelen op vijf aspecten: Bereikbaarheid, beleving, prijs, kwaliteit en service.
Wil je dit exclusieve MIX-artikel lezen?
Log dan in op je account.
Of maak een abonnement aan en krijg toegang tot alle artikelen en achtergrondinformatie op deze website. Tevens krijg je dan ook alle komende magazines van MIX thuisgestuurd.
Reacties
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd. Login of maak gratis een account aan.