Alweer double-digit-kwartaalgroei, dat meldt Hornbach NL op basis van de cijfers over de eerste  negen kwartalen van hun lopende boekjaar

De geconsolideerde omzet van Hornbach Group, het moederbedrijf van de gelijknamige bouwmarkten, is in de eerste negen maanden van het boekjaar 2019/2020 (looptijd 1 maart 2019 tot 30 november 2019) met 7,8% gestegen tot ruim € 3,7 miljard.

In Nederland noteerde de bouwmarkt voor het negentiende kwartaal op rij dubbele groeicijfers en draagt daarmee in belangrijke mate bij aan de groei buiten Duitsland. Ook online gaat het Hornbach in Nederland voor de wind. De online-omzet in ons land is in twee jaar tijd bijna verdubbeld.

“De cijfers stemmen ons zeer positief”, laat Evert de Goede, Algemeen Directeur Hornbach Bouwmarkt Nederland, weten. “De afgelopen maanden zagen wij de omzet wederom met dubbele cijfers groeien. Een belangrijk deel van de omzet wordt inmiddels via de webshop gerealiseerd. De online-omzet is in twee jaar tijd bijna verdubbeld. Om verder te kunnen groeien en orders te verwerken met het serviceniveau dat Nederlandse consumenten gewend zijn, openen we volgend jaar een distributiecentrum in Eindhoven. Ook fysiek blijven we groeien. In het voorjaar van 2020 openen de deuren van onze nieuwe bouwmarkt in Duiven.”

Over de groei van Hornbach zei Intergamma's CEO Harm Jan Stoter laatst in MIX 'dat het makkelijk is om met zulke cijfers te groeien als je maar 13 of 14 winkels hebt'.