De webshop van Formido won de prijs van beste bouwmarktwebshop. Maar hoe goed draait die shop nu eigenlijk?

De webshop is inmiddels goed voor de omzet van twee goede Formido’s en groeit nog steeds, zegt marketing- en communicatiemanager Miriam de Bruin. “Intussen is iedereen blij met wat we realiseren. De webshop is inmiddels goed voor de omzet van twee goede Formido’s en groeit nog steeds. Weliswaar niet zo hard als de eerste jaren, maar nog steeds met dubbele cijfers.”

“De tijd dat klanten voor de deur stonden te wachten als je ’s ochtends openging, is voorbij. Laatst vertelde een ondernemer dat hij nu hetzelfde gevoel had als hij zijn computer opstart en de weborders binnenkomen”, zegt De Bruin. Weborders komen bij de winkeliers uit. Zij nemen contact op met de klant, doen gerust een extra belletje en zorgen dat de bestelling netjes op het afgesproken tijdstip bezorgd wordt. De Bruin: “Wij hebben nu eenmaal geen DC en zijn dus op de winkels aangewezen. Zelfs als we wel zo’n DC zouden hebben, zouden we kiezen voor de afhandeling via de winkels.”

De volgende stap in e-commerce? “We werken aan centraal voorraadbeheer. Een systeem waarin we kunnen zien welke winkel wat op voorraad heeft. Maar zolang dat er niet is, lossen mensen het op. Als de webshop straks het tienvoudige omzet, kan dat misschien niet meer. Maar zolang het gaat, houden we het lekker praktisch.”

Lees het complete interview over Formido's webshop