12,7 miljoen Nederlanders (95%) lezen papieren of digitale huis-aan-huis folders en 40% koopt regelmatig producten uit een folder.

Zo'n 95% van alle Nederlanders leest wel eens een reclamefolder. Daarmee bereikt de onverminderd populaire folder 12,7 miljoen Nederlanders. De papieren huis-aan-huis verspreide folders bereiken 11,1 miljoen mensen, de digitale folders 3,5 miljoen mensen. Onder digitale folderlezers zitten opvallend meer boodschappers (verantwoordelijk voor grootste deel huishoudelijke taken) en hoger opgeleiden dan onder lezers van de papieren variant. Na het lezen van een folder, digitaal of op papier, zegt 60% van de lezers bereid te zijn tot het doen van aankopen. 46% koopt regelmatig een product uit een folder. De huis-aan-huis folder is daarmee een succesvol (communicatie)middel dat aanzet tot actie. Dit blijkt uit de NOM Folder Monitor 2016, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK, in opdracht van DDMA Businessgroep Verspreidingen, onder auspiciën van het Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM).

De retailcategorie huis, tuin en dier scoorde het beste na supermarkten en warenhuizen.

Download hier het complete folderrapport.