In heel Europa experimenteren DHZ-retailers met formats. In die zoektocht komt Kingfisher nu met Good Home by B&Q.

De Britse collega-journalisten van InsightDIY zitten bovenop het nieuwe concept van GoodHome by B&Q. De eerste testwinkel van het nieuwe concept opende vandaag in het Britse Wallington en biedt een nieuwe, eenvoudiger manier van 'shopping for home improvement projects'. Good Home by B&Q winkel biedt meer dan alleen dhz-producten. Er is een team van ervaren medewerkers die expert-hulp in de winkel biedt. Er is een heel gemakkelijke online shopping-experience die speciaal ontworpen is om het verbeteren van woningen gemakkelijker te maken. Ook voorziet Good Home in een speciale counter voor professionals.

Meestvoorkomende klussen

GoodHome is een nieuw internationaal concept van Kingfisher, de moedre van B&Q, Castorama en Screwfix. Omdat klussen ingewikkeld, duur en frustrerend kan zijn, heeft de shop ten doel om de customer experience gemakkelijker te maken en de klusdrempel zo veel mogelijk te verlagen. Het concept biedt betaalbare klusoplossingen en combineert expert-hulp en advies met toegang tot 6.000 producten voor de meestvoorkomende klussen als schilderen, behangen en een kraan repareren. Deze kern van 6.000 producten is ook beschikbaar voor same-day-delivery. Nog eens 20.000 producten zijn de volgende dag beschikbaar  via click & collect in de winkel of thuisbezorgd.

Snel óf op je gemak

Klanten die hulp nodig hebben bij het plannen van een project, kunnen dat in alle rust doen met hulp van het klusteam. Wie snel even een kraanleertje nodig heeft, vindt snelle digitale browsers om allerlei producten te vinden en ze direct uit de winkel mee te kunnen nemen. Verf is de kern van veel klussen en dit nieuwe winkelconcept biedt dan ook een verfmengbalie waar klanten verf op maat kunnen mengen of hun vooraf bestelde kleuren snel kunnen afhalen. Sleutelservice is ook beschikbaar net als sterke merken in de Britse markt als DeWalt, Makita, Bosch, Stanley, MK, Wylex, Mapei, Blue Circle, Thistle and Erbauer.

John Colley, Kingfisher's Chief Trading Officer over het nieuwe concept: "We weten dat de manier waarop consumenten shoppen verandert. Ze willen  gemak en toegang tot producten hoe en wanneer het hen uitkomt. Deze winkel biedt hen precies die mogelijkheden. Een nieuw soort dhz-winkel die eenvoudig, modern en gemakkelijk is."