Blog

Slacht nooit de kip met de gouden eieren, maar verzorg ‘m goed!

Consumenten nemen geen genoegen meer met enkel basic productinformatie. Steeds meer en steeds betere gegevens zijn daarom nodig. Het belang van productdata neemt de komende jaren alleen nog maar toe. Ieder product kan een potentieel gouden ei zijn, maar dan moet je ook goed voor z’n data zorgen.

Oranje boven

Recent speelde een interessant onderwerp in onze winkel welke op de nominatie staat om grondig te worden geremodeld. In de maand januari 2020 gaan we de winkel twee weken sluiten om een ingreep mogelijk te maken welke tegenwoordig wordt geduid met de term look and feel. Intern noemen we het gewoon een verbouwing of een aanpassing maar in deze glossy lijkt het gepast om mee te gaan.

Koppig

Toegegeven; de rare situatie van vandaag lag deels aan mezelf maar ik heb voldoende rechtvaardigingen om me toch niet schuldig te voelen. Aan de orde is de (bijna) dagelijkse bezorging door PostNL waaronder een fraaie fullcolour catalogus van een waterpretgroothandel in het noorden van het land. Vanuit onze winkel hebben we daar wel eens goederen besteld en sindsdien krijgen we elk jaar hun overzichtelijke magazine toegestuurd.

Retourstromen zijn nachtmerrie voor iedere retailer

Van elke tien online bestelde producten gaan er één tot twee ‘gratis’ retour. Maar ‘gratis’ is het natuurlijk helemaal niet. Een product dat de consument terugstuurt, kost een retailer al snel 10 tot 15 euro. Hoe verminder je retourstromen? Dat zit ‘m eigenlijk in iets vanzelfsprekends: het online kunnen tonen van betrouwbare productinformatie.

Echt Hema?

Afgaande op berichtgeving in diverse media is het behoorlijk mis met die eenheid omdat het warenhuis gaat werken met twee loontabellen. Naar verluid is er geen reden tot zorg voor bestaande medewerkers maar is een lager salarispeil geïntroduceerd voor nieuwe medewerkers. Onwettig zal het niet zijn. Opmerkelijk wel. Zo niet bedenkelijk.

Pagina's

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief