Met MuurDécor introduceert Alabastine een decoratief wandconcept in beton- en zand-look. Het slaat de brug tussen de verfafdeling en het bekende ‘oranje schap’ van wandreparatie-producten en vormt een mooie combi met het bestaande MuurGlad-concept. Met MuurDécor zet Alabastine consumenten aan tot de middenklus; een vergeten, maar lucratief segment in woondecoratie.

“Stel je de klusser voor die niet zo heel handig is. Iemand die terugdeinst voor grote zakken stucgips. De consument die voor dat ene wandje ook de stucadoor niet in huis wil halen en de klus daarom maar laat liggen.” Roald Blok is brandmanager van Alabastine en schetst de achtergronden van het nieuwe MuurDécor-concept.

Vertrouwen consument winnen
Met MuurGlad kon deze klusser zelf al zijn wandjes egaliseren en kleine oneffenheden wegwerken. Maar dan moest hij de gladde wand daarna nog altijd afschilderen. MuurDécor biedt meteen een decoratieve eindlaag en kan en passant nog egaliseren ook. De consument is dus in één keer klaar.
Blok weet uit ervaring met MuurGlad hoe het werkt met zo’n nieuw concept. “Je moet de consument het vertrouwen geven dat hij zelf de klus kan klaren. Alle barrières wegnemen. Dat doe je met een makkelijk kant-en-klaar product maar ook met productdemo’s, met verwerkingsvideo’s, met Jip-en-Janneketaal op de verpakkingen en met een herkenbare toolset. Consumenten schrikken af van professionele gereedschappen als raapborden en spacmessen. Wij laten ze daarom werken met een roller en een wiper. Die gereedschappen kennen ze van de schilderklus en van het ramenwissen en dat geeft ze vertrouwen.”

Eenvoudig verwerken
MuurDécor is rechtsreeks uit de emmer te verwerken in twee gemakkelijke stappen. De pasta hoeft niet aangemaakt te worden, hij is namelijk kant en klaar. En de emmer is rechthoekig zodat de roller direct in de emmer kan. Dan het product ruim aanbrengenen binnen een half uur gladstrijken met de wiper. Blok: “Je kunt nog enige tijd in de pasta werken voor hij droog is. Zo kun je kleine oneffenheden corrigeren in het werk. En als het materiaal dan droog is, heb je een mooi egaal resultaat.
Muurdécor vult 0 tot 2 mm, kan op alle steenachtige ondergronden en is er in Beton effect en Zand effect, met ieder drie kleuren. Met hulp van de kleurexperts van het van moederbedrijf AkzoNobel werden 6 kleuren geselecteerd. In de zandkleuren heb je Parelzand (Ral 9010), Duinzand (Ral 9001) en Brandingzand (Bruingrijs). In de betonlook heb je Modern Beton (lichtgrijs), Authentiek Beton (middelgrijs) en Industrieel Beton (donkergrijs).

Decoratieve middenklus
Blok: “Aan het kleurenpalet en de naamgeving zie je al dat we bovenop de actuele trends zitten. Combineer je dat met het gemak waarmee de consument de producten kan aanbrengen, dan spreek je de klant aan die een toiletje wil aanpakken, een slaapkamertje of die ene wand in de woonkamer. De middenklus waar er heel veel van zijn, maar die een beetje tussen wal en schip valt en dus vaak blijft liggen.” Met dit decoratieve concept slaat Alabastine de brug tussen de reparatiemiddelen en de verfafdeling. En geeft het bovendien het bestaande MuurGlad-concept meer body. “Samen vormen ze nu een mooi blok in de bouwmarkt.”

Volop ondersteuning

Alabastine ondersteunt de introductie met diverse activiteiten:

1. Attractieve display
Ter introductie plaatst de fabrikant in veel winkels een display die het product slim onder de aandacht brengen. Het toont het eindresultaat en de verwerking in eenvoudige stappen. Tegelijkertijd biedt het display ruimte aan een set emmers voor de directe verkoop, inclusief de herkenbare gereedschapsets van rollers en wipers.

2. Online ondersteuning
Voor al haar producten heeft Alabastine een servicelijn bemand door productexperts. Maar op de website van de fabrikant staan ook allerlei uitleg en verwerkingsvoorschriften per product, toegankelijke klustips, en zelfs handige verwerkingsvideo’s. Dit is ook volledig beschikbaar voor MuurDécor. Kijk maar eens op www.alabastine.nl. Ook handig voor uw klanten.

3. Reclame-campagne
Om de nieuwe producten ook buiten de bouwmarkt onder de aandacht te brengen wordt er vanaf september een online campagne gelanceerd. Deze zal bestaan banners, video’s en er wordt een speciale productwebsite gelanceerd met onder andere sfeerfoto’s en instructievideo’s.

4. Instructievideo’s
In slimme video’s toont Alabastine hoe gemakkelijk het product werkt. Met de nadruk op het gemak en een mooi eindresultaat wordt de toepassing stap voor stap getoond, inclusief allerlei andere producten. Want MuurDécor egaliseert kleinere beschadigingen en kan zonder voorbehandeling toegepast worden, er zijn natuurlijk ook situaties waar je wel diepere gaten moet vullen of vette wanden eerst moet reinigen. En als je daarvoor relevante producten toont, wordt het kassamandje nog voller.