“Onze service vind je niet online of in de bouwmarkt”

“Onze service vind je niet online of in de bouwmarkt”

Zoals op verschillende plekken in deze VBS-special door fabrikanten en formuledirecteuren en -managers wordt verwoord, heeft de VBS-speciaalzaak ‘zeker een toekomst’. Door slim de combinatie te zoeken tussen winkel en internet, social media actief te gebruiken en ervoor te zorgen dat je iets unieks in je winkel hebt. Leuk natuurlijk, die ‘steunbetuigingen’, maar hoe zien de ondernemers dit zelf? Is er anno 2018 nog een fatsoenlijke boterham te verdienen met ‘verf en behang’?

Bedreigingen zijn er alom: online verfwinkels die vaak stunten met lage prijzen en zo de consument proberen weg te houden van de specialist in de dorpen en steden. Grote woonwinkels die steeds vaker de complete aankleding van woningen gaan aanbieden, dus inclusief vloeren, gordijnen en soms ook behang en verf, en daarmee deels de markt van de VBS-specialist betreden. En aan de andere kant de bouwmarkt die verf en behang, maar ook steeds vaker vloeren, gaat verkopen.

“Je merkt heel duidelijk dat de vraag vanuit de klanten

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief