“In 2020 kunnen we switchen van binnen naar buiten”

“In 2020 kunnen we switchen van binnen naar buiten”

Intergamma heeft een roerig jaar achter de rug: de overname van de winkels van Van Neerbos, de transitie van een volledige franchiseorganisatie naar een retail-bedrijf met 50% eigen winkels, een nieuwe matrix-structuur in Leusden, twee rechtzaken met een franchisenemer, een stevige online groei en ondertussen toch de omzet nog weten te stabiliseren. We nemen de balans op met Intergamma-CEO Harm Jan Stoter.

Intergamma presenteerde in september haar jaarcijfers over 2018. Die tonen een gelijkgebleven totaalomzet én een stevige groei van e-commerce. ‘Solide resultaten’, noemt Intergamma-CEO Harm Jan Stoter de cijfers over 2018 zelf. Intergamma boekte met Gamma (NL en B) en Karwei in 2018 een consumentenomzet van €1.692 mln, tegen €1.693 mln een jaar eerder. Het gezamenlijke bedrijfsresultaat kwam uit op € 138 mln. De online omzet is in 2018 met 30% toegenomen tot € 122 mln inclusief btw.

Stabiele omzet is bijzonder
Stoter gebruikt onder andere GfK-cijfers als benchmark en die tonen voor de gehele markt een groei van 3,5% over 2018. Vanwaar dan

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief