Binnen drie jaar haalden de Gamma's en Karwei's van Van Neerbos Bouwmarkten 125.000 likes.

Dat is een geweldige hoeveelheid fans voor de 138 winkels van Van Neerbos bouwmarkten. Social Media Manager Dorette Bos is nu drie jaar - met de volledige support van het management-team en operations - aan de slag en boekt succes met een hyperlokale aanpak en veel verantwoordelijkheid en initiatief in de winkels zelf.
Hyperlokaal
Zo'n decentrale aanpak is gedurfd vanwege het loslaten van de controle, maar levert bij Van Neerbos juist succes op. Teams van lokale medewerkers maken elkaar enthousiast en weten samen met regionale 'best users' de lat steeds hoger te leggen.

Interactie is cruciaal
In MIX vertelt Dorette Bos binnenkort over uitingen waarmee winkels zelfs meer dan een miljoen mensen bereikten. "Maar", zegt ze: "Het gaat om interactie. Liever meer interactie met minder mensen, dan meer mensen en minder interactie."
Zelf ook aan de slag met Social Media?
Samen met expert Expert Jaap Bertens van ViralMedia-Advies geeft MIX praktische en effectieve Social Media Trainingen voor dhz-ondernemers. Laatst trainden we een aantal Formido-franchisenemers. Wat we we zelf in drie jaar leerden aan kennis, ervaringen en werkwijze, droegen we in één dag over. Daarmee scoorden we gemiddeld een 8.