Het kan ook anders dan alleen maar op prijs, prijs, prijs te sturen. KlusWijs en Bison bewijzen dat samenwerking in de keten leidt tot meer klanttvredenheid en meer kassa-aanslagen.

KlusWijs' Hans Hortensius en Bisons Frank Heus vertellen over de samenwerking in de keten en hoe dat voor allebei loont.

Hortensius: "Het draait om delen en elkaar verrijken. Fabrikanten focussen in de praktiijk vaak sterk op hun eigen producten. Als retailer hebben wij daar niets aan. We moeten focussen op de totale categorie om uiteindelijk het rendement bij de ondernemer te krijgen."

Heus: "We kijken naar 2018 en 2020. Hoe ziet de consument er dan uit? Fabrikanten en retailers moeten veel nauwer samenwerken. Alle wegen zijn open om samen de consument te halen, te houden en tevreden te stellen."

Hortensius: "Samen hebben wij heel mooie resultaten gehaald en daar zijn we trots op."

Zie de video die www.beeldenbouwmarkt.nl maakte van het gesprek met Hans Hortensius en Frank Heus