Eén merkidentiteit AkzoNobel Eén merkidentiteit AkzoNobel

dinsdag 11 oktober 2011 Tim van Dorsten

Met de lancering van één wereldwijde merkidentiteit en een reorganisatie probeert AkzoNobel het hoofd te bieden aan de afnemende vraag naar verf. Beide maatregelen hebben gevolgen voor de ‘Decorative Paints’-afdeling.

De nieuwe wereldwijde merkidentiteit geldt voor alle consumentenverven van AkzoNobel die in de detailhandel verkrijgbaar zijn. Tot deze Let’s Colour-merken behoren onder meer Flexa, Coral, Astral, Inca en Vivechrom. De basis van deze identiteit is het ‘Flourish’-beeldmerk, dat de wereldwijde Let’s Colour-campagne van Decoratieve Paints belichaamt. Het laat een menselijke gedaante en een kleurrijke bloei zien en komt op alle productverpakkingen voor de Let’s Colour-merken te staan.

Met deze nieuwe marketingstrategie wil AkzoNobel zijn aandeel in de consumentenverfmarkt wereldwijd verder uitbreiden en de afnemende vraag naar verf op te  vangen. De grondstoffen zijn namelijk duurder geworden, waardoor de kosten van de verffabrikant zijn toegenomen. Als gevolg van hiervan liet AkzoNobel eerder weten ruim honderd banen in de Benelux te schrappen om sneller en efficiënter te gaan werken. Dit moet gaan gebeuren door de divisie ‘Decorative Paints’ te reorganiseren. Vooral op de afdeling marketing en sales zullen veel ontslagen vallen.

MIXonline is een uitgave van MIXpress.
© 2014 www.mixonline.nl - alle rechten voorbehouden.