close-ups

Nieuw schroevenconcept

Met hun schroeven, bouten, moeren, ringen, pluggen, draadstangen en verankeringen is Stafa een toonaangevende leverancier van bevestigingsmaterialen in Europa. Stafa Retail opereert vanuit een eigen vestiging in Zaltbommel. De importeur heeft nooit de focus gehad op concepten voor de professionele- en doe-het-zelfmarkt in Nederland. Maar met hun nieuwe schroevenconcept komt daar snel verandering in.

“Met vernieuwd Pure by Flexa ColorLab-concept kun je nóg beter scoren”

AkzoNobel heeft het succesvolle Pure by Flexa ColorLab-verfconcept grondig aangepakt. In co-creatie met een groep verf- en behangspecialisten heeft de kleurenwand een metamorfose ondergaan. Naast een vernieuwd kleurpalet met inspirerende interieurfotografie heeft ook de verf een nieuwe jas. “Verfspeciaalzaken gaven de vorige Pure-wand nog steeds een hoog cijfer, maar in het co-creatie proces heeft het vernieuwde concept één punt hoger gescoord”, aldus sales­manager Michiel van Haperen.

Digitale prijskaartjes binnen vijf jaar net zo gewoon als een PIN-apparaat

Dynamic Pricing krijgt de volle laag als het gaat om retailbelangstelling. De fysieke vertaalslag naar elektronische schaplabels op verkooppunten is nog beperkt, maar dat gaat in rap tempo veranderen. Gezien de prijstransparantie van nu valt te verwachten dat Dynamic Pricing binnen vijf jaar net zo ingeburgerd is geraakt als een kassa met PIN-apparatuur, verwacht Bill Megens van Qdisplay, aanbieder van digitale prijsoplossingen.

Kers op de taart: Bison Transparante Poly Max

Bison presenteert de Bison Poly Max High Tack Express Transparant. Een hele mond vol voor een product dat eigenlijk alles kan. Lijmen, voegen en afdichten: krachtig, snel en nu ook transparant. Technisch is het product een huzarenstuk, maar qua verkoopondersteuning gaat alles uit de kast. “Dankzij een waterdicht marketingplan leveren we niet alleen een innovatief product, maar ook meteen de traffic en de klandizie er bij.”

AkzoNobel inspireert Erkend Sikkens Specialisten

Begin november nodigde Akzo al zijn Erkend Sikkens Specialisten uit om het 225-jubileum van Sikkens te vieren op een speciaal ESS-Event. In een mix van netwerken, inspiratie en kennis­uitwisseling was het clubgevoel er tastbaar en bracht Ronie Overgoor de verzamelde Sikkens-dealers inspiratie voor een sucesvolle digitale toekomst.

“Gericht veranderen vraagt visie en durf”

Marc Leijen is eigenaar van Karwei Heesch. In 2015 verbouwde hij zijn zaak en ging als een van de eersten aan de slag met het nieuwe concept van Karwei. Leijen gaat in gesprek met Kars Schaap, Retail Consultant van Marshoek. Een open gesprek over visie, veranderingen, weerstand en het vieren van successen.

Qlima breidt uit op stevige basis

Met barbecues, terrasverwarmers, wijnklimaatkasten, pelletkachels en sfeerhaarden beweegt PVG zich met haar merk Qlima van een klimaat­expert naar een specialist in comfort voor in en rond het huis. Uiteraard wordt daarbij het stevige fundament in de klimaatproducten, in de vorm van petroleumkachels, kachelbrandstof, ontvochtigers, airco’s en luchtreinigers, niet uit het oog verloren.

“Van formule wisselen, is meer dan een likje verf”

Formido wordt Praxis; het klinkt simpel, maar bij een formulewisseling komt ontzettend veel kijken. Welke strategische keuzes moet een ondernemer maken en waarmee moet hij rekening houden om tot een goed resultaat te komen? Kars Schaap en Joeri van Rens, Retail Consultants van Marshoek diepen het onderwerp uit.

Pagina's

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief