Bauhaus start een webshop. Directeur Herwin Oost zinspeelde er in de nieuwe Bauhaus in Venlo al op, maar het gaat nu echt gebeuren.

E-commerce: voor hij het wist, ontglipte de term directeur Herwin Oost in Bauhaus Venlo.

Als je door de winkel loopt, zie je tussen de regels door dat Bauhaus zich in Nederland voorbereidt op e-commerce. Als we over de lage prijzen op de dibevo-afdeling beginnen, zegt Oost: “Als we straks met e-commerce beginnen, moeten we daar klaar voor zijn met onze prijzen.”

Ook lopen we door een ruimte die kennelijk wordt voorbereid op online sales. Als pick-up-point, voor het verzendklaar maken van bestellingen of voor een andere service. Sommige Bauhaus-landen zijn al heel succesvol op het internet. In Bulgarije is bijvoorbeeld maar één winkel, maar ook een webshop die al evenveel omzet. En in Zweden zijn er 19 winkels en groeit online ook met 30%.

“We hebben een e-commerce-manager aangenomen die op dit moment door Europa trekt om te zien hoe ze het in alle verschillende landen aanpakken. Wij hebben de vrijheid om het aan te pakken en in te richten zoals het bij Nederland past”, zegt Oost. “Binnenkort ga je daar meer van merken”, klinkt het cryptisch.

Intussen is het zover --->