“Agrifirm zoekt een nieuwe eigenaar voor Agri Retail. Toen zij twee jaar geleden hun belang vergrootten van 42% naar 100% was al duidelijk dat ze hun aandelen zouden verkopen en dat moment is nu aangebroken”, vertelt Agri Retails directeur Paul Burger.

 “Agrifirm deed voorheen alles voor de Nederlandse boer. Van veevoer tot en met automatisering. Nu concentreren ze zich – simpel gezegd - veevoer, kunstmest en additieven voor een wereldwijde markt. Duidelijk dat Agri Retail voor zo’n bedrijf geen kernactiviteit is.”

Dus zoeken ze een partij die interesse heeft in Agri Retail met haar 154 winkels voor Tuin en Dier. Die nieuwe eigenaar heeft liefst affiniteit met retail en moet weten wat er omgaat in een organisatie met 59 eigen winkels en 95 winkels van franchisenemers. Na een stormachtige fase en de afsplitsing van de Boerenbond, gaat het Agri Retail goed. “We hebben in de crisis wel extra gas moeten geven, maar we hebben een loyale klantenkring. En we verdienen goed geld”, aldus Burger. In zijn plannen voor de komende jaren neemt Omnichannel een belangrijke rol in. Momenteel zijn de voorbereidingen in volle gang om begin 2016 alle winkels online te zetten.