Vlak voor de start van het tuinseizoen heeft Gardena haar trainingsprogramma Gardena On Tour. Op vijf locaties in het land zijn 250 medewerkers van tuincentrum organisaties, individuele tuincentra, DHZ-zaken en andere verkooppunten getraind in de werking van het nieuwe en bestaande assortiment.

Voor deze gelegenheid ontwikkelde Gardena een uitgebreid trainingsprogramma met tekst en uitleg over onder andere het nieuwe Micro-Drip-System, Sprinklersystem, elektrisch gereedschap en het nieuwe Gardena smart system in combinatie met Sileno+ robotmaaiers. De training was zo ingericht dat naast de theorie er ook ruimte was om de werking van de producten in de praktijk te ervaren.

Naast de producten van Gardena was er ook de mogelijkheid om brandstofproducten van McCulloch te testen. Productspecialisten stonden klaar om naast de theorie ook een praktijk training te geven. Voor velen een mooie kans om onder andere eens een kettingzaag in de praktijk te testen.

Commercieel directeur Paul Rebergen: “Gardena On Tour geeft ons de gelegenheid om in een korte periode 250 mensen, die direct betrokken zijn bij de verkoop van onze producten, te trainen in de werking van ons assortiment. Dat zijn 250 ambassadeurs voor onze producten waar we trots op zijn.”